tisdag 2 november 2010

Ny utmaning

Det är med stor glädje men också med ödmjukhet jag tar mig an det fina uppdraget att bli Kommunalråd för moderaterna i Örebro. Uppdraget är för mig en utmaning och det känns skönt att en enig moderatgrupp har sagt ja till att välkomna ”Kumlingen” till storstan!

Dagen har präglats av intervjuer, kommentarer och telefonsamtal. Alla har framfört gratulationer och sagt sig förstå att jag antar utmaningen. Det är några som har frågat hur det är tänkt att bli i Kumla men ingen har till mig uttryck ilska.

I Kumla håller den moderata gruppen på för full och förbereder val av kandidat till oppositionsrådsposten. Att vi som största borgerliga parti ska ha uppdraget är vår ambition men alla uppdrag som vi har att fördela ska förhandlas med de övriga partierna i Kumla.

Till de som undrar kan jag bara säga att det kommer att bli bra i Kumla. Vår politik ligger fast och vi har kandidater som kommer att klara detta utan problem. Som största oppositionsparti har vi ett stort ansvar att driva oppositionen i kommunen och det kommer vi att göra oavsett vem som leder den moderata gruppen.

Kumla är en fantastisk kommun med många möjligheter och vi kommer även fortsättningsvis att jobba stenhårt för god förvaltning av skattebetalarnas pengar, kvalité i välfärden och möjlighet för Kumlaborna att påverka den omsorg de behöver.

Fram till årsskiftet jobbar jag kvar som Oppositionsråd och Gruppledare i Kumla. Vi ska förbereda arbetet inför nästa mandatperiod både här och i Örebro så att starten på det nya året blir så bra som möjligt. Mitt bloggande fortsätter och kommer succesivt byta perspektiv från Kumla till Örebro.

2 kommentarer:

  1. Lycka till med nya uppdraget!

    SvaraRadera
  2. Grattis Maria!
    Vi kommer att sakna dig i Kumla men ser fram emot att träffa dig i Örebro.
    Välkommen!

    SvaraRadera