lördag 30 april 2011

Positivt besked från MP

MP har meddelat att de, liksom så många andra gillar Rut-avdraget. Det är bra! Jag har väntat på denna vändning från MP då de är vänner av företagsamhet och detta borde ligga dem nära.

Rut-avdraget är en del i regeringens satsning på arbetslinjen, svarta jobb har blivit vita, en ny servicesektor har växt fram och många som stått långt från arbetsmarknaden har fått ett arbete att gå till.

Jag är en stor fan av denna reform. Jag använder själv möjligheten att få städat hemma så jag är en av dem som med hjälp av Rut-avdragen får det lättare att få vardagen att gå ihop.

Jag anser att det finns möjligheter att utveckla Rut-tjänsterna. Jag har träffat några företagare i denna nya bransch och de sprudlar av idéer för utveckling av sina företag. Jag hoppas att regeringen öppnar upp för att fler tjänster snart blir möjliga att utföra.

Många av Rut-företagen drivs av kvinnor. Kvinnor som tagit chansen att göra verkstad av sina idéer, kvinnor som på ett mycket seriöst sätt tar ansvar för sin personal, får dem att känna delaktighet och får dem att känna stolthet över det viktiga arbete de gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar