måndag 12 april 2010

Räcker det med stängd camping?

I lördags rapporterade NA om att campingen i Kumla troligen håller stängt i sommar pga. bygget av det nya badet. En vän till mig kommenterade detta ironiskt ”ja men det är ju bra när 25000 orienterare är på ingång!”

Jag kan förstå att ingen vill campa när pålning pågår en bit bort och dessutom blir det nog allmänt rörigt på området kring badet och frågan är om folk överhuvudtaget kommer kunna ta sig in till campingen…

När det gäller bygget av det nya badet är det nog mycket som inte räcker. Jag tror för det första inte att pengarna räcker. Det har de ju egentligen aldrig gjort då Kumla kommun måste låna pengar för att bygga detta nya bad. Men jag tror inte att de avsätta pengarna räcker. Speciellt inte när nya besked och ändringarna verkar komma hela tiden.

Intentionen, som var att inte konkurrera med Gustavsvik, räcker inte heller nu när vi har köpt en vattenrusch som är längre än den nyaste vattenruschbanan som de har på Gustavsvik…

Sedan är frågan om vårt utomhusbad räcker till när pålningen börjar. Underhåll har ju inte varit Kumla kommuns starkaste gren de senaste årtiondena så frågan är om badet håller! Jag är ingen tekniker men dock tveksam.

När sedan det nya badet är klart kan man ju fråga om pengarna räcker till driften av badet. Det har vi inte fått presenterat ännu men det är ju flera år till dess…

1 kommentar:

  1. Politiker verkar inte förstå näringsidkare varav många får största delen av sin inkomst på sommaren. Det är då vi har turister i vårt län.
    Att stänga campingen tycker jag är väl drastiskt. Går pålningsarbetet inte att genomföra något senare i höst?
    Ska vi stänga länet helt under O-ringen.
    Uteserveringarna i Örebro. 23.00 på förslag.
    Vart är vi på väg?

    SvaraRadera